Kalite Yönetim Birimi Görev Tanımı
19 Temmuz 2024

1.BİRİM: İl Ambulans Servisi Başhekimliği
2.GÖREV ADI:  Kalite Yönetim Direktörü
3.AMİR VE ÜST AMİRLER: İl Ambulans Servisi Başhekimi
4.GÖREV DEVRİ: Kalite yönetim direktörünün olmadığı durumlarda yerine kalite birim sorumlusu bakar.
5.GÖREV AMACI: 112 SKS çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunun sağlanmak. 
6.GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLAR:
6.1.İI Ambulans Servisi Başhekimliği Kalite Yönetim Sisteminin Sağlık Bakanlığı 112 Sağlıkta Kalite Standartları'na (SKS) uygun olarak hazırlanması, uygulatılması, düzenli olarak denetlenmesi, düzeltici faaliyetlerin gerçekleştirilmesi, SKS için gerekli eğitimlerin Eğitim Birimine bildirilmesi ve kalite sistemindeki gelişmelerin uygulatılmasından sorumlu olmak.                                                                                    
6.2. SKS 112 çerçevesinde yürütülen çalışmaların koordinasyonunu sağlamak.
6.3. Kurumsal amaç ve hedeflere yönelik çalışmaları takip etmek.
6.4. Öz değerlendirmeleri yönetmek.
6.5. İstenmeyen olay bildirim sistemine ilişkin süreçleri yönetmek.
6.6. Risk yönetimine ilişkin süreçleri yönetmek.
6.7.Hasta ve çalışanların geri bildirimlerinin alınmasına yönelik çalışmalar (anket uygulamaları, anket sonuçlarının değerlendirilmesi, anket sonuçlarına yönelik iyileştirme çalışmaları, görüş,  öneri ve şikayetlerin alınması gibi) yönetmek.
6.8.SKS 112 çerçevesinde dokümanların yönetimini sağlamak.
6.9. Kalite göstergelerine yönelik süreçleri yönetmek.