1.BİRİM: İl Ambulans Servisi Başhekimliği
2.GÖREV ADI: İl Ambulans Servisi Başhekim Yardımcısı
3.AMİR VE ÜST AMİRLER: İl Ambulans Servisi Başhekimi, Acil Sağlık Hizmetleri Başkanı, İl Sağlık Müdürü
4.GÖREV DEVRİ: Başhekim yardımcısının bulunmadığı zamanlarda yerine tıp doktoru başhekim veya başhekimin belirlediği diğer başhekim yardımcısı vekalet eder.
5.GÖREV AMACI: : Ambulans hizmetlerinin sorumlu olduğu birim düzeyinde organizasyonu, uygulanması ve hedefler doğrultusunda çalışmaların resmi süreçlerini yönetmek.
6.GÖREV YETKİ VE SORUMLULUKLARI:
İl Ambulans Servisi Çalışma Yönergesi;
Madde 6. Başhekim Yardımcısı, İl Ambulans Servisi Başhekimliğinin teklifi. Acil Sağlık Hizmetleri Şube Müdürü, İl Sağlık Müdür Yardımcısı ve İl Sağlık Müdürü' nün uygun görüşü ile Valiliğin onayı ile görevlendirilen tıp doktorudur. İl ambulans servisi başhekimliğine bağlı olarak illerin hizmet kapasitesi ve istasyon sayısına göre yeterli sayıda başhekim yardımcısı idari, insan kaynakları, eğitim, mali, bilgi işlem hizmetlerinden sorumlu olarak görevlendirilir.
a)İdari hizmetlerden sorumlu başhekim yardımcısı, başhekim adına 112 komuta kontrol merkezi ve istasyonların işleyişini takip eder, hizmetin kesintisiz sürdürülebilmesi için gerekli uyarı ve değişiklikleri yapar. Merkez ve istasyonların nöbet listelerinin takibini yapar. Gelen öneri, eleştiri ve şikayetleri inceler, değerlendirir, sonuçta elde ettiği bilgileri gereği için başhekime sunar. Olağan dışı durum, afet hazırlıkları ve organizasyonunu acil sağlık hizmetleri şubesi ile koordineli olarak üstlenir. Gerektiğinde diğer başhekim yardımcıları ile koordinasyonu sağlar.
b)İnsan kaynaklarından sorumlu başhekim yardımcısı, merkez ve istasyonlarda çalışan tüm personelin özlük hakları, personel bilgi dosyalarının hazırlanması ve planlanmasını yapar. Personelin hizmete uyum ve motivasyonu için çalışmalarda bulunur. Personelden gelen önerileri değerlendirir, gereği için başhekime sunar.
c)Eğitimden sorumlu başhekim yardımcısı, çalışan personelin hizmet içi eğitimlerini, yeni göreve başlayan personelin uyum eğitimlerini planlar, yapılmasını sağlar ve eğitim programlarını acil sağlık hizmetleri şubesi eğitim sorumlusu ile koordine eder, şube tarafından düzenlenen eğitimlere katılımı sağlar.
d)Mali işlerden sorumlu başhekim yardımcısı, ihtiyaç duyulan araç ve malzemelerin tespiti, temini, depolanması, planlaması ve dağıtımını yapar. Hizmetin sunumundan elde edilen gelirlerin etkin planlanma ve kullanımını sağlar, gelirlerin takibini yapar
e)Bilgiişlemden sorumlu başhekim yardımcısı. Merkez ve istasyonlar arasındaki veri transferinin, komuta kontrol merkezi teknik ve bilgi işlem alt yapısının hazırlanması, işleyişi ve geliştirilmesi için ilgili kurum ve kuruluşların desteği ile çalışmalar yapar. Haberleşme ile ilgili her türlü donanım ve yazılımın sistemde kullanılmasını sağlar. Kullanılan form ve kayıtların düzenlenmesini ve değerlendirilmesini, Sağlık Bakanlığı ve İl Sağlık Müdürlüğüne gönderilen bilgilerin hazırlanması ve kontrolünü yapar.
f)Yeterli sayıda başhekim yardımcısı bulunamazsa bu görevler mevcut başhekim yardımcısı veya yardımcıları tarafından yürütülür.
g)Başhekim yardımcısı asli görevleri yanında başhekimin verdiği diğer görevleri de yapar.
h)Sorumlu olduğu alanda başhekimin bilgisi ve onayıyla hizmetin yürütülmesini sağlar.
i)Başhekimi gerektiğinde resmi toplantı ve görevlerde temsil eder.